Jak zwiększyć współczynnik konwersji w mediach społecznościowych

Interaktywne wykresy z danymi analityki marketingowej

W obecnych czasach ogromna ilość sprzedaży odbywa się w Internecie. Gazety są wypierane przez różnego rodzaju portale informacyjne, radio zastąpił Spotify i YouTube, a tradycyjne reklamy – kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom odbiorców jesteśmy zmuszeni podążać z duchem czasu i prowadzić swój biznes także w sieci. Jeśli wiemy jak to zrobić – nie ma na co czekać. Jeśli nie – pomoże nam w tym agencja marketingowa. Taka forma pozyskiwania klientów to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Dlaczego?

Współczynnik konwersji w Social Media – co musisz wiedzieć, aby zwiększyć konwersję na swojej stronie?

Facebook jest drugą najpopularniejszą stroną internetową w Polsce, zaraz po Google. Korzysta z niego, aż 17 milionów użytkowników. Z Instagrama korzysta w Polsce 6,8 miliona użytkowników. Średnio dziennie poświęcamy mediom społecznościowym 1 godzinę i 45 minut. Już dwa miliony firm wykorzystuje Facebooka do reklamowania swoich produktów. Warto wykorzystać czas poświęcany przez użytkowników na scrollowanie i wyróżnić swój biznes w Internecie.

Social Media dają nam wiele możliwości na wypromowanie swoich usług czy produktów – mogą to być posty, reelsy, relacje, a także grupy tematyczne, wydarzenia i oczywiście kampanie reklamowe. Zbudowanie swojej marki w tym miejscu pozwala na poszerzenie rozpoznawalności wśród szerokiego grona odbiorców, co przekłada się na współczynnik konwersji.

Facebook umożliwia też dostęp do obszernych statystyk, które pomagają w zrozumieniu klienta. Dzięki skrupulatnej analizie wszystkich zebranych danych możemy dopasować reklamę do użytkownika w taki sposób, aby docierając do dużej ilości osób była skuteczna, a jednocześnie nie przepalała budżetu. Social Media pozwalają śledzić wszystkie działania użytkowników, dopasowywać swoje treści do ich wymagań, a co za tym idzie – stale zwiększać współczynnik konwersji.

Jak skutecznie zwiększać współczynnik konwersji?

1. Nie trać czasu i środków na tworzenie idealnego fanpage’a, jeśli strona internetowa pozostawia wiele do życzenia.

Strona internetowa to kluczowa część sukcesu w dążeniu do zwiększenia sprzedaży.

Jeśli udało nam się zachęcić potencjalnego klienta do kliknięcia w naszą reklamę nie możemy go teraz zawieść. Ważne, aby reklama kierowała bezpośrednio do podstrony z nią związanej, tak aby klient trafił na informacje, które go zainteresowały. Możemy mieć jednak pewność, że taki klient szybko zrezygnuje jeśli nasza strona internetowa ładuje się zbyt wolno. Kolejno należy zwrócić uwagę na fakt, że w naszych czasach ludzie korzystają z internetu na różnych urządzeniach – komputerach, laptopach, tabletach czy smartfonach. Dlatego strona www powinna być responsywna, aby na każdym z urządzeń wyświetlała się prawidłowo.

Dużym błędem stron internetowych jest zasypywanie klienta informacjami. Nikt nie przeczyta czym zajmuje się nasza firma, jeśli tekst będzie absurdalnie długi. Dużo lepszym rozwiązaniem jest krótszy tekst zawierający konkrety. Musi być czytelny i łatwy w zrozumieniu. Istotną kwestią jest też przycisk Call to Action. Brak przycisku może spowodować, że klient zrezygnuje, jeśli za dużo czasu traci na szukanie kontaktu z firmą. Przycisk powinien też być dopasowany do tego, do czego chcemy zachęcić klienta np. Załóż konto, Kup bilet, Zarezerwuj miejsce itd.

2. Bez Content Marketingu ani rusz.

Content Marketing wykorzystywany jest coraz częściej, jednak nie zawsze przynosi konwersję. Dlaczego? Ponieważ dobry Content Marketing nie dopuszcza do zaistnienia problemów, a jeśli się pojawią – rozwiązuje je. Licząc na oczekiwany wzrost konwersji musimy przede wszystkim wykonać analizę konkurencji. Kolejno zdecydować jakimi kanałami chcemy dotrzeć do klienta, a także określić profil samego klienta.
 
Należy też stale analizować statystyki z Facebook Analytics i Google Analytics. Posiadając całą tą wiedzę możemy odpowiednio dostosować nasz Content Marketing, pamiętając o tym, że musi on być merytoryczny i poparty doświadczeniem. Ważne jest, aby odpowiadał na pytania klienta, rozwiązywał problemy, pokonywał obiekcje i rozwiewał wątpliwości. Wszystko to musi być przekazane w sposób dopasowany do poziomu wiedzy potencjalnego klienta.

3. Organizacja to połowa sukcesu.

Pełną kontrolę nad zwiększaniem współczynnika konwersji osiągniemy tylko wtedy, kiedy będziemy systematyczni. Warto zaplanować czas na dogłębne analizowanie i zbieranie danych. 
 
Mierzenie konwersji będzie miało sens tylko wtedy, kiedy będziemy stale śledzić i odpowiednio dopasowywać nasze działania. Współczynnik konwersji będzie wzrastał jeśli zadbamy o regularny kontakt naszych usług czy produktów z klientami.
 
Rzadko zdarza się, że użytkownik wejdzie w naszą reklamę przy pierwszym natknięciu się na nią. Jeśli jednak jest dobrze skonstruowana zachęci potencjalnych klientów przy kolejnym wyświetleniu. Dlatego warto zadbać, aby posty itp. wyświetlały się regularnie, ale niezbyt natarczywie. Reklama wyświetlana co 2-3 dni i uruchomiona na tyle długo, aby użytkownicy mogli ją zobaczyć kilka razy zapadnie w pamięć i sprawi, że zwiększy się prawdopodobieństwo chęci skorzystania z naszych usług.

.

Maksymalizacja konwersji - sprawdzone metody

Wykorzystując powyższe sposoby możemy znacznie podnieść współczynnik konwersji. Jedyne czego potrzebujemy to kilka narzędzi, skrupulatność, systematyczność i zaangażowanie. Istnieje wiele sposobów na pozyskanie klientów. Ważne, aby szukać takiego, który przynosi najwięcej korzyści w naszej branży. Analizowanie, ulepszanie i testowanie to najlepsza droga do osiągnięcia zamierzonych celów.

Przeczytaj także