Co łączy rozwijanie i budowanie swojej marki z użytkownikami social media?

UGC - user generated content

Coraz więcej firm stawia na marketing treści, czyli UGC – user generated content, który umożliwia stworzenie silniejszej marki bez płatnej współpracy.

 

UGC to nic innego, jak treści stworzone przez użytkowników sieci i obserwatorów, znajdujące się na każdym portalu. Nie można zapomnieć jednak, że nie wszystkie treści są pozytywne. Wykorzystanie UGC poprzez zachęcanie klientów do pozostawiania opinii na temat produktów lub usług na naszej stronie internetowej lub w sklepie internetowym, przynosi wiele korzyści. Trafne będzie też założenie bloga z możliwością zamieszczania komentarzy, który pozwoli na kontrolowaną formę rozbudowy contentu strony przez użytkowników.

 

Często przy wyborze danego produktu, głównym czynnikiem wpływającym na naszą decyzję są opinie. Treści UGC pozwalają kierować się zdaniem innych osób, które miały styczność z danym produktem, a w ten sposób zbudować zaufanie i wiarygodność marki. Kolejną zaletą wykorzystania UGC jest fakt, że użytkownicy dobrowolnie wyrażają swoją opinię, a to z kolei znacznie zmniejsza koszty reklamy. W ten sposób można łatwo zwiększyć ruch i konwersję na stronie. Strategia UGC pozwala także poznać lepiej grupę docelową. Treści, które zamieszczają użytkownicy powinny być jednym z głównych wartości do przeanalizowania – to tam znajdziemy wiele cennych informacji m.in. o potrzebach klientów. Zwiększając zaangażowanie użytkowników zyskujemy lepszą pozycję marki. Pozytywne opinie wzbudzają zaufanie kolejnych kupujących. Co za tym idzie – rośnie liczba obserwatorów marki, ich zainteresowanie i kolejno – sprzedaż.