Kampanie reklamowe na Facebooku – czyli jak skutecznie pozyskiwać leady

Kampanie na pozyskiwanie kontaktów
  1. Kampanie na „pozyskiwanie kontaktów” na Facebooku – czym są?
  2. Reklamy kontaktowe Facebook – dla kogo?
  3. Jak stworzyć kampanie generującą leady na Facebooku?
    1. Jak przebiega stworzenie reklamy Facebook Lead ADS?
    2. Jak stworzyć formularz w kampanii reklamowej Facebook?
  4. Jak wykorzystać kampanie Lead ADS?

 

Kampanie na „pozyskiwanie kontaktów” na Facebooku – czym są?

Reklamy kontaktowe to forma kampanii, która pozwala pozyskać dane kontaktowe prosto z Facebooka, za pomocą formularza błyskawicznego. Umożliwiają zbudowanie bazy potencjalnych klientów złożonej z imion i nazwisk, numerów telefonów, adresów e-mail i wielu innych danych. Ten typ kampanii pozwala też na używanie niestandardowych pytań, dlatego sprawdza się w każdej branży i pozwala zbadać preferencje potencjalnych klientów. Ta forma kampanii nazywana jest generowaniem leadów sprzedażowych, jednak jej celem nie jest sprzedaż, a zdobycie kontaktu do osób, które zapewniają największe prawdopodobieństwo zakupu naszego produktu czy skorzystania z usług.

 

Reklamy kontaktowe Facebook – dla kogo?

Najczęściej kampanie leadowe kojarzone są z firmami ubezpieczeniowymi czy agencjami pracy. W rzeczywistości są pomocne w każdej branży. Umożliwiają sprzedaż usług i produktów, rezerwację i rekrutację różnego rodzaju. Korzyści z reklam na Facebooku mogą czerpać zarówno duże firmy, jak i średnie oraz małe.

 

Jak stworzyć kampanie generującą leady na Facebooku?

Kliknięcie w reklamę zazwyczaj przekierowuje do zewnętrznej strony internetowej, jednak nie w kampanii na leady. W przypadku kampanii kontaktowej wyświetlany jest krótki formularz, którego elementy określamy sami – w zależności jakie informacje chcemy uzyskać. Mogą to być standardowe pytania o imię i nazwisko czy numer telefonu lub bardziej konkretne pytania zbierające informacje, które pomogą nam stworzyć bazę klientów zainteresowanych naszymi usługami. Do stworzenie reklamy Lead ADS potrzebujemy tylko Fanpage’a i aktywnego konta na Facebooku. Samo tworzenie nie odbiega zbytnio od standardowej reklamy.

 

Jak przebiega stworzenie reklamy Facebook Lead ADS?

Pierwszym krokiem jest grafika w rozmiarze 1080 x 1080, pionowa 9:16 lub pozioma 16:9 w zależności od miejsca wyświetlania. Istotne jest, aby treść na grafice przyciągała uwagę, ale nie przekraczała 20% jej powierzchni. Kolejno postępujemy jak w zwykłych reklamach – dodajemy grafikę, tekst, opis, nagłówek i przycisk Call to Action. Następnym krokiem jest wybór między utworzeniem formularza błyskawicznego, a skorzystania z automatycznego czatu. W przypadku pozyskiwania kontaktu sprawdzonym rozwiązaniem jest formularz, którego rodzaj musimy wybrać spośród „większego wolumenu” lub „mocniejszego zamiaru”. Pierwszy nie wymaga potwierdzenia podanych danych, a drugi przeciwnie.

 

Jak stworzyć formularz w kampanii reklamowej Facebook?

W tym miejscu dochodzimy do edycji samego formularza. Pierwszym krokiem jest dodanie zdjęcia,  które jak zaleca Facebook powinno mieć wymiar 1200 x 628 pikseli. Następnie dodajemy nagłówek i treść formularza, w której informujemy użytkowników w jakim celu potrzebujemy ich danych i co zyskają. W tym punkcie możemy zdecydować jakie dane chcemy uzyskać – czy mają to być standardowe dane kontaktowe, pytania otwarte czy zamknięte. Ważnym elementem jest link do polityki prywatności na stronie internetowej. Facebook musi mieć potwierdzenie, że zebrane dane będą wykorzystane całkowicie legalnie. Na koniec warto zadbać o stronę z podziękowaniem za wypełnienie formularza.

 

Jak wykorzystać kampanię Lead ADS?

Dobrze działająca kampania może spowodować pozyskanie leadów już w pierwszych minutach jej trwania. Jest ona świetnym sposobem na szybkie zbudowanie bazy mailowej w celu pozyskania subskrybentów newslettera. Dzięki takiej kampanii możliwie jest też zachęcenie do kontaktu z firmą – po zostawieniu danych oddzwaniamy z propozycją spotkania. Reklamy kontaktowe pozwalają też na wysyłanie materiałów reklamowych i ofert takich jak katalogi produktów – w zamian za dane kontaktowe. Formularze kontaktowe mogą być też świetnym sposobem na zapisywanie chętnych na eventy takie jak szkolenia czy konferencje. Możliwości jest nieskończenie wiele, jeśli tylko wiemy jak zachęcić użytkowników. Poprawnie stworzona kampania Lead ADS szybko przyniesie oczekiwane rezultaty.