Testy A/B – dlaczego warto z nich korzystać tworząc kampanie reklamowe na Fb?

Testy A/B - dlaczego warto z nich korzystać

Sukces kampanii reklamowej jest uzależniony od wielu czynników. Dobór odpowiedniej grupy docelowej, sposób optymalizacji, miejsce wyświetlenia i wiele innych elementów decydują czy kampania będzie trafiona. Tu z pomocą przychodzą testy A/B – czyli testy porównawcze.

 

  1. Na czym polegają testy A/B na Facebooku?
  2. Sposoby tworzenia testów A/B w kampaniach reklamowych.
  3. Tworzenie testu A/B krok po kroku.

 

Na czym polegają testy A/B na Facebooku?

Testy A/B mówiąc najprościej polegają na porównaniu dwóch wersji kampanii reklamowej, wybierając jedną zmienną, a następnie weryfikując która kampania przyniosła oczekiwane rezultaty. Nasi odbiorcy nie zobaczą obu wersji kampanii, co pozwoli uzyskać wiarygodne wyniki i ułatwi ocenę odpowiedniejszej strategii. Podczas testowania możemy wykorzystać dowolny element kampanii reklamowej – od samej kolorystyki, przez tekst, po umieszczenie itd., tak aby w rezultacie stworzyć kampanię idealnie dopasowaną do oczekiwań użytkowników.

 

Sposoby tworzenia testów A/B w kampaniach reklamowych

Sposobów tworzenia testów A/B jest kilka. Pierwszym z nich jest zakładka Eksperymenty – tutaj możemy tworzyć nowe kampanie, a także je powielać. Z tego miejsca możemy wygodnie porównywać strategie i udoskonalać nasze kampanie. Kolejnym sposobem jest przeprowadzenie testu A/B podczas tworzenia nowej kampanii reklamowej. Pozwala nam to w łatwy sposób przetestować nasz zmienny element. Jeśli chcemy szybko wprowadzić zmiany w kampanii odpowiednim sposobem będzie powielenie istniejącej już kampanii – na tym poziomie tworzymy test A/B.

 

Tworzenie testu A/B krok po kroku

Przystępując do tworzenia testu A/B pierwszym krokiem jest wybór parametru, który będziemy testować. Lista parametrów do wyboru zawiera grupę odbiorców, umiejscowienie, materiał reklamowy i ustawienia niestandardowe. Grupa odbiorców wskaże nam użytkowników najbardziej zainteresowanych, umiejscowienie podpowie gdzie nasze kampanie najlepiej konwertują – na urządzeniach mobilnych, komputerach itd. Materiał reklamowy pozwoli odpowiednio dopasować grafikę, tekst i przyciski Call to Action. Po wybraniu parametru należy nadać naszemu testowi nazwę oraz określić warunek wygranej kampanii. Warunkiem wygrania może być np. koszt zakupu, kliknięcia linku, dotarcie do 1000 kont, koszt wyniku oraz zdarzenie niestandardowe. Zaleca się minimum 4 dni prowadzenia testu, ponieważ w innym wypadku możemy nie uzyskać wiarygodnych wyników. Idąc w drugą stronę – testy trwające powyżej 14 dni mogą przepalić niepotrzebnie nasz budżet. W tym momencie świetnym sposobem jest skorzystanie z opcji zakończenia testu szybciej, jeśli wyłoni on zwycięską kampanię.

Wyniki testów A/B mogą być przydatne podczas tworzenia kolejnych i kolejnych kampanii. Warto z każdego testu wyciągać wnioski i stale ulepszać swoje reklamy. Z czasem testy porównawcze pozwolą obrać odpowiednią taktykę i z łatwością tworzyć efektywne reklamy.