Wizytówka Google – pierwszy krok każdej firmy

Wizytówka Google Moja firma - co warto wiedzieć
  1. Wizytówka Google Moja Firma – jak powinna wyglądać?
  2. Co powinna zawierać wizytówka Google?
  3. Ile kosztuje wizytówka Google?
  4. Aktywacja wizytówki Google Moja Firma.
  5. Nie zapominaj o aktualizacji wizytówki.

 

Wizytówka Google Moja Firma – jak powinna wyglądać?

Ile razy dziennie wpisujesz w Google frazę, która Cię interesuje? Wyszukiwanie odpowiedzi na pytania towarzyszy wielu z nas praktycznie codziennie. Również w przypadku wyszukiwania usług, produktów i firm w pierwszej kolejności korzystamy z Google. Wizytówka naszej firmy w Google Moja Firma może mieć kluczowe znaczenie podczas wyboru firmy przez użytkownika. Wizytówka Google wyświetlana jest pod paskiem wyszukiwania oraz w widżecie Mapy Google, a o jej zawartości decydujemy sami. Zazwyczaj zawiera ona podstawowe dane firmy – nazwę, adres, godziny otwarcia i mapę dojazdu.

 

Co powinna zawierać wizytówka Google?

Wizytówka przede wszystkim powinna być konkretna i w pełni zgodna z prawdą. Uzupełniając nazwę firmy wpisujemy tą, która faktycznie znajduje się na wizytówkach czy szyldach, a nie tą która widnieje w naszych dokumentach księgowych. Warto też dodać do nazwy naszą branżę czy słowo kluczowe opisujące naszą firmę. Ważnym elementem jest adres firmy, ponieważ pozwoli on ustawić trasę dojazdu. Warto też pamiętać, że jeżeli nasza firma znajduje się w lokalizacji, którą ciężko znaleźć, powinniśmy dodać wskazówki dojazdu lub bardziej szczegółowe dane – np. nr piętra. Dodawanie godzin otwarcia podzielone jest na każdy dzień tygodnia osobno, a firmy działające sezonowo mogą dodać informację o tymczasowym zamknięciu. W godzinach otwarcia możemy też uwzględnić godziny otwarcia w konkretne dni, np. święta, dzięki czemu nie wprowadzamy w błąd potencjalnych klientów. Podając dane kontaktowe takie jak adres strony www czy numer telefonu należy pamiętać, że muszą to być dane naszej firmy i nie mogą odsyłać do innych stron czy portali. Co ważne, nie można tam zamieszczać numerów pobierających dodatkowe opłaty. Na wizytówce Google Moja Firma powinien się też znaleźć krótki opis naszej firmy. W opisie zawieramy krótko informacje o ofercie, celach firmy, historii itp. Prowadząc firmę usługową warto pamiętać o dodaniu cennika czy menu.

 

Ile kosztuje wizytówka Google?

Otóż nic. Wizytówka jest całkowicie darmowa. Posiadanie dobrze przygotowanej wizytówki podnosi zaufanie klientów. Ważne jest, aby była cyklicznie aktualizowana – jeśli robimy to sami nie ponosimy żadnych kosztów, a jeśli zdecydujemy się na zewnętrzną firmę, która za nas będzie czuwała nad naszą wizytówką – wtedy ponosimy koszty podane przez firmę. Jednak samo stworzenie wizytówki, jej aktualizacje i utrzymanie są całkowicie bezpłatne.

 

Aktywacja wizytówki Google Moja Firma

Nasza wizytówka przed wyświetleniem musi zostać zweryfikowana. Ma to na celu wyeliminowanie  wizytówek fikcyjnych firm, oszustów czy żartów. Istnieją dwa sposoby na weryfikację – drogą pocztową i SMSem wysłanym na numer powiązany z firmą. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku otrzymujemy kod aktywacyjny, po którego wpisaniu uruchamiamy wyświetlanie wizytówki.

 

Nie zapominaj o aktualizacji wizytówki

Z racji, że wizytówka to pierwsze co zobaczy potencjalny klient należy ją systematycznie aktualizować. Ważne, aby w wizytówce pojawiały się aktualne godziny otwarcia – szczególnie w święta czy wakacje. Warto też dodawać zdjęcia produktów, nowości oraz krótkie wpisy, które upewnią klientów, że firma działa i dba o kontakt z klientami. Równie ważne jest odpisywanie na komentarze – zarówno pozytywne, jak i negatywne.

Założenie wizytówki Google zajmuje dosłownie chwilę, a całkowicie bezpłatnie może pomóc w pozyskiwaniu lokalnych klientów. Wizytówka ułatwia potencjalnym klientom dotarcie do nas, a dla nas może być dobrym sposobem na poznawanie opinii klientów na temat naszej firmy.