pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie
Opole

Lokalne pozycjonowanie Opole to szansa na promocję własnej oferty w wyszukiwarce Google (czyli według badań Statcounter) jednej z najbardziej znanych wyszukiwarek na rynku. Jej popularność wynosi 91.43%. Inne wyszukiwarki mają niewielki udział w rynku. Są to Bing: 3.3%, Yandex: 1.49%, Yahoo!: 1.33%, Baidu: 0.91% oraz DuckDuckGo: 0.7%. W konsekwencji pozycjonowanie ukierunkowane na konkretny obszar (w naszym przypadku Opole) jest „strzałem w dziesiątkę” zarówno większym, jak i mniejszym przedsiębiorstwom, którym zależy na reklamowaniu swoich usług wśród lokalnej społeczności – w całym województwie opolskim lub Opolu i konkretnych okolicach.

Potrzebujesz lokalnego pozycjonowania?
Zapytaj o bezpłatną wycenę

top 3
w wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie stron Opole – dlaczego warto zainwestować w kompleksowe działania SEO ukierunkowane lokalnie?

 

Inwestycja w lokalne pozycjonowanie stron Opole pozwoli zwiększyć ruch na stronie, zbudować zaufanie do marki i świadomość klientów o jej istnieniu, a także lepiej poznać swoją grupę docelową. To doskonały sposób na pozyskanie stałych oraz opłacalnych klientów, którzy są aktualnie zainteresowani Twoją ofertą lub w niedalekiej przyszłości będą chcieli z niej skorzystać.

Pozycjonowanie Opole – zalety

Najważniejsze zalety wiążące się z inwestycją w pozycjonowanie Opole to m.in.:

zwiększenie widoczności w wynikach organicznych (naturalnych)

działania SEO (ang. Search Engine Optimization) spowodują, że użytkownik, wpisując konkretną frazę kluczową (np. fryzjer Białystok), trafi na Twoją stronę www, w celu skorzystania z usługi;

duża liczba osób odwiedzających daną witrynę

im więcej osób odwiedzi Twój serwis, tym większa szansa na to, że dokona pożądanej konwersji (np. skorzystania z usługi, zakupu produktu, pobrania pdf-a, rezerwacji szkolenia lub odbioru darmowego e-booka);

budowanie świadomości i zaufania do marki

użytkownicy, którzy regularnie widzą konkretną stronę w organicznych wynikach wyszukiwania (czyli SERP-ach – ang. Search Engine Results Page) znacznie bardziej jej ufają, będąc świadomymi na temat jej istnienia, a co za tym idzie – istnieje duża szansa, że w przyszłości skorzystają z oferowanej usługi, wystawią opinię lub polecą ofertę znajomemu;

większa sprzedaż bezpośrednia

obecnie coraz więcej osób szuka informacji w sieci na temat danej firmy (np. godzin otwarcia lokalnej pizzeri), co przekłada się bezpośrednio na decyzje zakupowe konsumentów w świecie rzeczywistym;

zdobycie przewagi konkurencyjnej

im więcej fraz kluczowych występuje na szczycie wyników wyszukiwania (np. w TOP 10), tym więcej odwiedzin użytkowników można odnotować, którzy utożsamiają się z konkretną ofertą, jednocześnie zapamiętując jej adres oraz nazwę firmy, co w przyszłości poskutkuje prawdopodobnie wejściami bezpośrednimi;

niskie koszty długoterminowe

pozycjonowanie (np. w porównaniu do Google Ads) jest znacznie tańsze w perspektywie długoterminowej, przez co działania SEO będą regularnie się zwracały mniej więcej po 12 miesiącach od wdrożenia wstępnej strategii pozycjonerskiej;

długotrwałe rezultaty pozycjonowania

efekty pozycjonowania utrzymują się nawet do kilkunastu miesięcy po zakończeniu umowy SEO (przez pierwsze kilka miesięcy zazwyczaj pozycje na poszczególne frazy kluczowe utrzymują się na tych samych miejscach w rankingu – do czasu aż konkurencja wykona działania mające na celu „prześcignięcie” Twojej strony w SERP-ach);

możliwość precyzyjnego mierzenia efektów

dzięki odpowiedniej konfiguracji Google Analytics 4 (GA4) oraz Google Search Console (GSC), można z powodzeniem weryfikować rezultaty, a w tym konwersję zakupową;

elastyczna oferta SEO

każdy klient w SEO jest analizowany indywidualnie, co powoduje, że ceny mogą zostać dostosowane do jego aktualnych możliwości (zupełnie innego budżetu wymaga pozycjonowanie ogólnopolskie, a innego i też znacznie mniejszego pozycjonowanie stron Opole ukierunkowane również na okolice województwa opolskiego).

Zapamiętaj!

Pozycjonowanie to fundament wszelkich działań. Płatne kampanie przestają przynosić rezultaty, w momencie, gdy zaprzestajemy płatności. Konsekwentne działania SEO natomiast są widoczne przez bardzo długi czas – jak już wcześniej wspomnieliśmy, nawet po zakończeniu współpracy z agencją marketingową.

Warto również wspomnieć, że lokalne pozycjonowanie Opole pozwala dokładnie poznać oczekiwania klientów, a umiejętne wdrażanie strategii SEO i konsekwentna analiza wszelkich danych są doskonałym punktem wyjściowym do innych działań promocyjnych (np. Google Ads lub kampanii PPC w mediach społecznościowych typu Facebook Ads czy też Instagram Ads).

Wypozycjonujemy Twoją stronę!

Pozycjonowanie stron internetowych Opole – kto powinien skorzystać z lokalnego SEO?

 

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Opolu i okolicach lub całym województwie opolskim jest trafnym rozwiązaniem przede wszystkim dla firm usługowych, które posiadają serwis www, a dodatkowo dysponują fizyczną placówką.

SEO to znakomity sposób na dotarcie
do zdecydowanych klientów dla m.in.:

lekarzy
fryzjerów,
tatuażystów,
dentystów,
prawników,
serwisów komputerowych,
klubów fitness & wellness.

Na pozycjonowaniu skorzystają także przedsiębiorcy świadczący usługi z dojazdem do klientów, przykładowo:

hydraulicy,
mechanicy,
masażyści,
ekipy remontowe,
i inni.

Pozycjonowanie lokalne to doskonałe rozwiązanie również dla przedsiębiorstw z sektora sprzedażowego, m.in. branża produkcyjna, handlowa oraz sklepy internetowe.

Dlaczego pozycjonowanie stron Opole jest skuteczne i opłacalne?

 

Pozycjonowanie Opole jest bardzo skuteczne i opłacalne z prostego powodu – słowa kluczowe, nad którymi pracuje się pod kątem pozycjonowania lokalnego ukierunkowanego na województwo opolskie, są znacznie mniej konkurencyjne niż wyrażenia ogólne, skierowane na całą Polskę. Dzięki temu efekty można odnotować szybciej, ponosząc mniejsze koszty.

 

Żeby zobrazować rezultaty pozycjonowania w ciągu 2 lat, poniżej przedstawiamy wykres jednej z bardziej renomowanych firm sprzedających narzędzia:

pozycjonowanie opole wykres z semstorm

Wykres prezentujący, jak mogą wyglądać efekty pozycjonowania ukierunkowanego na Opole.
Źródło: https://www.semstorm.com/pl

W tym przypadku SEO stworzyliśmy od podstaw, optymalizując podstrony oraz wydajność i responsywność witryny. Opracowaliśmy dedykowane zaplecza oraz wdrożyliśmy umiejętnie linkowanie zewnętrzne. Na ten moment serwis generuje 300-400 wejść dziennie, co jest bardzo dobrym rezultatem, biorąc pod uwagę standardy w branży narzędziowej.

Pozycjonowanie Opole – w jaki sposób działamy?

 

O widoczność Twojej strony internetowej dbamy na wiele sposobów. Tuż po rozpoczęciu współpracy wykonujemy kompleksowy audyt SEO, mający za zadanie wskazać plusy i minusy pozycjonowanej witryny. Następnie opracowujemy indywidualną strategię uwzględniającą specyfikę pozycjonowania lokalnego oraz dobieramy odpowiednie słowa kluczowe – aby wiedzieć, na jakie wyrażenia pozycjonować Twój serwis.

pozycjonowanie stron opole-wykres z narzędzia kwfinder

Przykład wykorzystania narzędzia KWfinder w strategii SEO obejmującej wyrażenie kluczowe pt.: „pozycjonowanie Opole”

Źródło: https://app.kwfinder.com/

Gdyby wyżej wymieniony audyt wykazał konieczność poprawy/zmian pod kątem użyteczności UX czy chociażby szybkości działania Twojego serwisu, również służymy pomocą.

Zajmujemy się także optymalizacją treści (np. poprawa struktury nagłówków H1-H6 w tekstach), pracą nad technicznym SEO (np. tworzenie i edycja pliku robots.txt oraz mapy strony w formacie XML) oraz dostosowaniem witryny pod najnowsze standardy UX (np. rekonstrukcja kodu HTML i CSS serwisu).

 

Po tzw. formalnościach zabieramy się za działania długofalowe mające na celu regularne budowanie wiarygodności serwisu z punktu widzenia robotów Google, a także potencjalnych klientów. W tym celu rozbudowujemy treści w witrynie (np. opis Twojej oferty), wdrażamy linkowanie zewnętrzne (czyli link-building) i dokładnie analizujemy efekty co 2-3 miesiące.

 

To wszystko powoduje, że Twój biznes zyskuje widoczność w SERP-ach – zarówno w katalogach, mapach Google, jak i tekstowych wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie stron www opole przykład organicznych wyników wyszukiwania

Przykład organicznych wyników wyszukiwania na frazę „restauracja włoska Opole” – widoczność w tych miejscach możesz osiągnąć inwestując w lokalne pozycjonowanie ukierunkowane na województwo opolskie

Źródło: https://www.google.com/

Chcesz być wysoko w Google?

Pozycjonowanie Opole – kiedy można spodziewać się efektów?

 

Według ogólnych doświadczeń we współpracy z klientami możemy stwierdzić, że pierwsze efekty będą widoczne po mniej więcej 3 miesiącach od wdrożenia odpowiedniej strategii SEO. Wówczas widoczny jest zazwyczaj wzrost wejść na stronę klienta. Około 12-16 miesięcy zajmuje zbudowanie solidnych fundamentów serwisu umożliwiających przyciąganie zdecydowanych konsumentów, którzy wyróżniają się dużym prawdopodobieństwem na dokonanie konwersji w najbliższym czasie (np. w postaci skorzystania z usługi, zapisu do newslettera lub uzupełnienia formularza kontaktowego).

 

Powyżej przedstawiliśmy jednak bardzo szacunkowe wartości. Finalną ocenę przybliżonego, natomiast bardziej realnego terminu uzyskania efektów należy oprzeć o kilka, bardzo istotnych czynników, m.in.:

aktualna widoczność w wynikach wyszukiwania

wiedząc, w jakim aktualnie miejscu znajduje się Twoja strona na poszczególne frazy kluczowe, można zaplanować przyszłe działania, a co za tym idzie – określić przybliżony czas uzyskania efektów;

konkurencja w Google

bardzo istotnym czynnikiem jest ilość konkurencyjnych przedsiębiorstw „rywalizujących” z Twoją stroną o najwyższe pozycje w wyszukiwarkach (dobra wiadomość jest taka, że pozycjonując się lokalnie w niszowych branżach, uzyskanie satysfakcjonujących rezultatów na przestrzeni roku jest jak najbardziej możliwe);

budżet przeznaczony na pozycjonowanie

najważniejszy element wpływający na czas pojawienia się efektów (im więcej wydają „branżowi rywale” na link-building i budowanie treści, tym więcej należy zainwestować, żeby uzyskać zadowalające rezultaty w ciągu roku).

Priorytetowym aspektem przyspieszającym proces SEO okazuje się także wiek domeny. Im starsza jest Twoja strona, tym większa szansa na zaistnienie w wynikach wyszukiwania w przestrzeni 6-12 miesięcy.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron www Opole?

 

Osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – wzrost ruchu na stronie i zapytań potencjalnych klientów wiąże się z konkretnymi kosztami ustalanymi indywidualnie na linii agencja SEO → klient. Specjaliści, wyceniając dany projekt, pod uwagę biorą m.in.:

branżę

(najdroższe są: meblarska, medyczna i hostingowa);

historię pozycjonowanej strony

(im lepiej jest wypozycjonowana, tym mniej istotnych działań muszą wdrożyć specjaliści do uzyskania satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarkach na wybrane wyrażenia);

aktualna jakość serwisu

(jeśli w ciągu ostatniego roku skrupulatnie zoptymalizowałeś treści w serwisie pod kątem SEO oraz elementy techniczne witryny dot. jej wydajności, oraz responsywności – pozycjonowanie będzie tańsze);

długość trwania umowy

(najbardziej opłacalne pod kątem finansowym są umowy 12- lub 24-miesięczne);

konkurencyjność fraz kluczowych

(im mniej popularne są dane wyrażenia, tym tańsze pozycjonowanie – słowa kluczowe w przypadku lokalnego SEO wyróżniają się niewielką konkurencyjnością).

Biorąc pod uwagę aktualne standardy w branżach promujących się lokalnie w Opolu i okolicach tej miejscowości, należy przygotować się na wydatek rzędu ok. 1 000 zł netto miesięcznie. W przypadku nieco bardziej rozbudowanych serwisów ceny mogą wywindować do 1 500 – 2 000 zł netto miesięcznie. Jeśli natomiast zależy Ci na pozycjonowaniu ogólnopolskim, w konkurencyjnych branżach – koszty oscylują w granicach 2 500 zł netto miesięcznie.

Chcesz pozyskać dodatkowych klientów z organicznych wyników wyszukiwania? Interesuje Cię pozycjonowanie stron Opole?

NASZE POZOSTAŁE USŁUGI:

Strony www
i e-sklepy

Od projektu po zwarty kod

Prowadzenie
social media

Facebook, Instagram

Logo
identyfikacja

projekty logotypu, brandbook

Studio
graficzne

sprzedażowe projekty

Reklama
w Internecie

promocja produktów i usług

Fotografia
produktowa

packshoty, zdjęcia aranżowane, fotografia ecommerce

Audyt
SEO

audyty SEO stron i sklepów internetowych