GMC – Twoje produkty w zakładce „Zakupy” Google

Google Merchant Center
  1. Google Merchant Center – czym jest?
  2. Jak założyć swoje Centrum Sprzedawcy Google?
    2.1 Jak zamieścić swoje produkty w GMC?
    2.2 Ty decydujesz ile przeznaczysz środków
  3. GMC – warto?

 

Google Merchant Center – czym jest?

GMC lub inaczej Centrum Sprzedawcy Google to narzędzie umożliwiające posiadaczom sklepów internetowych zamieszczenie swoich produktów w zakładce Zakupy Google, na której dziennie dochodzi do milionów sprzedaży. Merchant Center oprócz skutecznej promocji sklepu pozwala też na pobieranie danych i zarządzanie nimi, w sposób dążący do najlepszego wypromowania swoich produktów. Co istotne – konto Google Merchant Center jest całkowicie darmowe, a utworzenie go banalnie proste. To świetnie rozwiązanie dla dużych i małych firm. GMC pozwala też na korzystanie z płatnych kampanii, które dodatkowo zwiększają widoczność naszych produktów umieszczając je na samej górze zakładki „Zakupy” w Google.

 

Jak założyć swoje Centrum Sprzedawcy Google?

Wielu z nas posiada Gmaila, a więc także konto Google. To wystarczy, aby założyć swoje konto Google Merchant Center. Rejestrując się należy podać jedynie podstawowe informacje o firmie oraz adres strony naszego sklepu internetowego.

 

Jak zamieścić swoje produkty w GMC?

Do zamieszczenia produktów w zakładce „Zakupy” niezbędne są wtyczki umożliwiające automatyczny eksport naszych produktów do systemu oraz plik produktowy. GMC umożliwia też ręczne dodawanie produktów, jednak należy pamiętać, że wtedy ich cena itp. nie będzie aktualizowana automatycznie. Sklepy internetowe zazwyczaj wykorzystują pliki produktowe, natomiast dokładniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z API , które automatycznie aktualizuje produkty po każdych zmianach. Jednak, aby w pełni korzystać z dokładności API musimy się liczyć  z tym, że wymaga to zaangażowania doświadczonego programisty.

 

Ty decydujesz ile przeznaczysz środków

Zaletą konta Google Merchant Center jest to, że jest całkowicie darmowe. Płacimy tylko za prowadzenie kampanii reklamowych – o ile chcemy z nich korzystać. Budżet i stawki ustalamy sami, co pozwala na pełną kontrolę wydatków i sprawia, że nigdy nie wydamy więcej środków niż planowaliśmy. Warto skorzystać ze wsparcia specjalistów Google ADS, którzy pomogą w określeniu budżetu opierając się na celach reklamowych. GMC umożliwia skorzystanie z trzech modeli rozliczeń w kampaniach produktowych – CPC, eCPC oraz ROAS. Jeśli zależy nam na odwiedzinach witryny i utrzymaniu stałego poziomu wydatków należy wybrać CPC. eCPC pozwala na maksymalizację konwersji w sklepie, zachowując kontrolę nad stawkami, które ustalane są automatycznie. Wybierając model ROAS możemy zmaksymalizować liczbę i wartość konwersji, jednocześnie utrzymując stały zwrot z nakładu na reklamę. Jednak korzystanie z płatnych kampanii nie jest koniecznością – usługi i produkty lokalne możemy wyświetlać bezpłatnie w wyszukiwarce oraz w zakładkach Mapy, Zakupy, Grafika, a nawet w Obiektywie Google.

 

GMC – warto?

Oczywiście! Konto GMC nic nas nie kosztuje, a może pomóc w szybkim zwiększeniu sprzedaży. Korzystanie z kampanii reklamowych GMC również jest korzystne, ponieważ użytkownicy wyszukujący w Google dany produkt trafiają na nasz sklep ekspresowo. Ponadto GMC pozwala na porównanie cen konkurencji i korzystanie z precyzyjnych analiz. To narzędzie z pewnością pomaga w zdobyciu większego zainteresowania witryną. A co ważne – sprawdzi się zarówno dla dużych, jak i dla małych firm.